2008-03-31

Néma gyereknek...

Némák vagyunk. Mi, aradi magyar fiatalok. Erről értesültem szombaton, az RMDSZ városi- tanácsos rangsoroló kűldöttgyűlésén. Megkérdeztem ugyanis, miután meghallgattam a beszámolókat, hogy milyen mértékben sikerült együtt dolgozni az elmúlt mandátum alatt a fiatalokkal, az AMISZ-al, milyen fiatalokat éríntő kezdeményezéseket tudtak támogatni. Nem rossz szándékkal tettem fel kérdéseimet, nem akartam belekötni senkibe. Egyszerűen csak kimaradtak a beszámolókból az ifjúsági kérdések, és úgy éreztem, vagy legalább reménykedtem benne, hogy ezek nem csupán nekem, illetve a jelen levő fiataloknak, hanem az összes küldöttnek( és nemcsak ) fontosak lettek volna. A felvetett kérdésekre azonban, volt aki – valószínűleg tudatában léve a hiányosságoknak ezen a területen - támadó álláspontot tanusított mondván , hogy mutassunk rá mi azokra a dolgokra, amelyeket nem támogattak(???) és hogy néma gyereknek az anyja sem érti a szavát. Én ezt, itt és most szeretném megcáfolni. Egy szülő ösztönösen megérzi, hogy mire van szüksége gyermekének, és nem mindig várja meg , hogy az előhozakodjon gondjaival. Számtalan esetben sikerül szavak nélkül, csupán tekintetekből értekezni gyermekével és képes észrevenni, hogy szükség van rá, a segítségére. Az igazi szülő meghallja néma gyereke szavát is. Ezenfelül, aradi magyar fiatalként sem vagyok, és azt hiszem beszélhetek az AMISZ nevében is – az ifjúsági szervezet sem nevezhető némának. Ezt tudják mindazok, akik rászántak öt percet idejükből és meghallgattak bennünket. Mert voltak ilyenek is. Jófülüek. Sőt, a jelenlegi három városi tanácsos közül is volt egy ilyen személy , aki érdekes módon, most nem kényszerült támadni védekezésképpen. De ő nem is olyan ember. Képes volt mindig –és ez remélem a jövőben is így lesz - egyenlő partnerként kezelni bennünket, fiatalokat. És ez nagyon sokat számít, a hozzáállás. Sokszor jól jön egy ötlet, egy bátorító szó, egy tanács. Támadni, vagdalkózni tehát lehet, egy kicsit megrúgdosni a fiatalokat, majd pedig elővenni a tarsolyból , amikor szükség van rájuk, mert valamit el kell végeztetni velük, kampányolni, plakátot ragasztatni. Lehet így gondolkozni, csak kérdés, hogy érdemes-e. De azt hiszem, erre már megszületett a válasz.
A most kialakult helyzet reményt ad arra, hogy az elkövetkezőkben sokkal jobban fog működni a kommunikáció, hatékonyan tudunk majd együtt dolgozni, sőt, mi több, még csapatban is. Mi ugyanis, képesek vagyunk rá.

14 megjegyzés:

Nagy István írta...

Érdeklődéssel olvastam ezt a bejegyzést is.
Arra sarkallt, hogy visszanézzek, és ennek az lett az eredménye, hogy megállapíthatom:
Albert László blogjába fél év alatt 7 bejegyzés került, amelyekhez a 44 hozzászólásból 23-at magam írtam.
Megengedem magamnak, hogy megállapítsam: nyitva tartottam a füleim.

És akkor most a bejegyzésről:

Az eddigi kevés hozzászólás és a még kevesebb hozzászóló számomra azt üzeni, hogy nem sok vevő van tájainkon a blogra.


"milyen mértékben sikerült együtt dolgozni az elmúlt mandátum alatt a fiatalokkal, az AMISZ-al, milyen fiatalokat éríntő kezdeményezéseket tudtak támogatni." - kérdi.
De miért? Hisz Ön is hétről hétre ott ült a Megyei Állandó Bizottság asztalánál, együtt a Cziszter Kálmán -Nagy Gizella - Túsz Ferenc hármassal.
Vagy Önök erről soha egyetlen szót nem váltottak menet közben? Mert ha igen, akkor a kérdése nem bölcsességre vall.

"nem akartam belekötni senkibe."
Ez érdekes mondat. Én most kötekszem Önnel?
Egyébiránt a szavazási végeredmény tanúsága szerint Ön alaposan beszámolt a nyerőkre szavazóknak a kérdezettek négy évi munkájáról.

"kimaradtak a beszámolókból az ifjúsági kérdések", mert a rendelkezésre álló 3 vagy amennyi perc Ön szerint mindenre elgendő?

"néma gyereknek az anyja sem érti a szavát" - elárulhatom, de ez a blog is ékesen bizonyítja, hogy olykor a megszólaló gyerek szava se jut el elegekhez.

"Egy szülő ösztönösen megérzi, hogy mire van szüksége gyermekének, és nem mindig várja meg , hogy az előhozakodjon gondjaival."
Ön hány éve szülő? Ön minden korosztályabéli gondjára ráérez ösztönösen? A Megyei Ifjúságügyi Hivatal aligazgatójaként írhatna talán ezirányú szakmai sikereiről.

"a jelenlegi három városi tanácsos közül is volt egy jófülű".
Ki volt az, ha szabad megkérdeznem? Cziszter, Nagy vagy Túsz? És hanyadik lett a rangsorolón?

"Támadni, vagdalkózni tehát lehet, egy kicsit megrúgdosni"
Imént nevezettekkel ezt megtették. Csak arra lennék kíváncsi, hogy az előretörtek közül ki rendelkezik Cziszter szellemi képességeivel és kapcsolati hálójával, no meg elkötelezettségével? És az sem utolsó szempont ebben a műfajban, hogy az újoncok kitől lesik majd el a testületi munka csínját-bínját. A nagyromániásoktól? DE azt tudni kell, hogy a szombaton bevetett módszerükre házon belül azok sem vetemednek.

"a fiatalokat, majd pedig elővenni a tarsolyból , amikor szükség van rájuk, mert valamit el kell végeztetni velük, kampányolni, plakátot ragasztatni."
Tudja, kedves László, nekem az AMISZ-nak kiutalt és mindmáig be nem üzemelt aradi pincehelyiség jut minderről eszembe. És az nem a hármak bűne! És ha hiszi, ha nem, én 18 éve minden kampányban kampányanyagot szerkesztettem, terítettem, palkátokat ragasztottam meg hasonlókat.

"Lehet így gondolkozni, csak kérdés, hogy érdemes-e. De azt hiszem, erre már megszületett a válasz."
Jól hiszi. Az Önök válasza megszületett. Csupán az a kérdés, hogy hány szavazatot fog érni a válaszuk június 1-jén. Erre akkor még visszatérhetünk. Én nem vagyok optimista. Aradon lesz vagy 8000 szavazatuk.

"A most kialakult helyzet reményt ad arra, hogy az elkövetkezőkben sokkal jobban fog működni a kommunikáció, hatékonyan tudunk majd együtt dolgozni, sőt, mi több, még csapatban is. Mi ugyanis, képesek vagyunk rá."
Kommunikálhatnak, de azért néha beszélgessenek is.
Ketten-hárman nem lehetnek hatékonyak, akkor sem ha csapat lesznek, mert a hatékonysághoz kell még valami: élettapasztalat, és azt nem lehet sem könyvből, sem internetről megtanulni, azt esetleg lopni lehet, mint a szakmát, de ahhoz ott kell ülni a szaki mellett látástól-mikulásig, akár évtizedig is, és Önök most a szakit elkergették.

Névtelen írta...

nah emberek valaki mar mondja meg ki az a nagy istvan
sarkadi levente

Albert László írta...

Bevallom, már nagyon vártam a hozzászólását. Megszoktam. Köszönöm, hogy tudtomra adja, nincs szükség a blogomra. Én eddig úgy éreztem, a közel négyszáz látogató, alig két hónap alatt(mióta a számlálót aktiváltam) egy jó eredmény. Különben nem tűztem ki célul, hogy néptömegeket vonzzak...Párbeszédet szerettem volna, ami sikerült is.Ezenkivül célszerű, ha mindenki a saját blogját elemzi.
Ki kell ábránditanom, nem vagyok a Megyei Állandó Bizottság tagja.
Visszautasitom azon kijelentését, hogy nekem bármimódon is be kellett volna mutatnom a jelenlegi tanácsosok munkáját. Mindenkinek van szeme és képes saját döntést hozni, nem szorulnak tehát az én beszámolómra.
Még nem vagyok szülő, de nekem is vannak szüleim, igy a másik oldalról is képes vagyok eldönteni, milyen egy jól működő szülő-gyerek kapcsolat.Ha már igy előkerült a néma gyerek története. A küldöttgyűlésen nem én voltam aki támadott(lásd www.lattila.blogspot.com).
Nem kivánok a munkahelyemen elért szakmai sikerekről irni, ez nem az én feladatom.
Soha sem kell a nagyromániásoktól tanulnunk. Vannak más lehetőségek is. Ugyanakkor hiszem, hogy Cziszter Kálmán a továbbiakban is segiteni fog, és átadja tapasztalatát.
Az AMISZ pincehelyisége már régóta nem a mienk. Két éve visszaszolgáltattuk, ugyanis használhatatlan volt, lévén, hogy másfél méterre voltak a földtöl a melegvizes csövek.
Az, ha 8000 szavazat lesz Aradon, nem a három tanácsosjelöltön múlik. Úgy gondolom, ha maradt volna a mostani felállás, akkor sem jött volna több szavazat, mint amit a mostani jelöltek képesek lesznek az aztalra tenni.Sőt. Ez a szám azonban eléggé rosszindulatú.
Kommunikálás alatt főként beszélgetést értettem. Élettapasztalatra valóban szükség van. De élesben sokkal jobban és könyebben tanul az ember.

Albert László írta...

Levente, itt utánanézhetsz!
http://blog.erdely.ma/nagyvarjas/

Nagy István írta...

És ide is ellátogathat Levente: http://nagyvarjas.blogspot.com/ , mert onnan indult.

Nagy István írta...

Téved, kedves László!
Nagy szükség van a blogjára! Már csak azért is, mert egyel több hely van, ahol párbeszédet lehet folytatni.
Ezek szerint nem tagla az ÁB-nak, de azért talán a választmánynak alelnöke, vagy az sem?
Egyébiránt a saját blogot írni szokjuk, és az oda látogatók lehetősége a feltett írások elemzése. Itt, ezen a nyilvánossági felületen ezzel a lehetőséggel éltem csupán. De ha arra kér, hogy többé ne tegyem, akkor szót fogok fogadni.
Nem értem, hogy mit utasít vissza, de ez legyen az én gondom.

Nagy István írta...

Megnéztem Lehotzky Attila blogját ( www.lattila.blogspot.com ), véleményem ott.
És mégi mi a konkrét baj Túsz Ferenccel?

Névtelen írta...

A legfontosabb, hogy szeretném megköszönni, mindenkinek a szavazatát, aki ugy gondolta megfelelek a feladatra.
De ezért, külön nem irtam volna.
Szomorúsággal tölt el az a lejárató hadjárat amit 1 személy inditott el elenünk.
Ha kezdetben csak a hátam mögött és szűk körben próbált Nagy István lejáratni mára ez teljesen nyilt - a kezdeti "nagy Nulla" és társaiból csörtetővé és nagyromániás modeszerek alkalmazóivá váltunk. Ugy érzem, hogy ez igy jól is van hiszen, ahogy nagyapám mondta azt nézd, hogy ki mondja és ne azt, hogy mit.
Őstzintén szólva felháborádást is érzek, nem magam miatt, hanem azért mert a városi küldötteket NI egy manipulálható csürhének gondolja akiket bármire rá lehet venni. Az is az igazsághoz tartozik, hogy a 3X teoriába is hiba csúszott, a rám leadott szavazatok jórésze nem ilyen szavazólapokon érkezett.
Azt is tudom, hogy szombaton újra megméredkezünk és remélem megint jó eredményt érünk el.
Végezetül a "felső vezetésről" - egyetlen bűne, hogy nem tiltotta meg a kampányolást, de látom ez van akinél halálos vétek.

Albert László írta...

Választmanyi alelnök sem vagyok, hanem titkár. Nem szándékozom eltiltani a blogtól.A párbeszédre mindig nyitott vagyok, főként ha épitő jellegű. A vagdalkózásra, szurkálódásra viszont sosem leszek vevő.

Kocsik Imre írta...

Gratulálok nektek! Remélem most szombaton is összejön. Mi pécskáról veletek vagyunk.

Nagy István írta...

Tóth Csabának (is):
Nem indítottam senkik ellen lejárató hadjáratot! Tényeket értékeltem, és közöltem.
Igaza van Csaba. Megnéztem, hogy ki tette, mondta, és azt is, hogy mit.
A csőcselék jelzőt Ön használta, az Önt első helyre rangsorolókra. És ez a tény is Önt minősíti.
És mégis, hány Tóth-Pénzes-Faragó 3x-es volt?
Szombati eredményüket kíváncsian várom. Nekem a szombati menet nem tét, nem azért jelentkeztem, de erről majd akkor, és ott. Ahogy a pécskai polgármester-, és képviselőjelöltség sem volt tét.
A felső vezetésnek nincs vétke. Helyzetértékelése viszont téves.

Lászlónak>
Sorolja kérem a szurkálódásaim, és vagdalkozásaim.
Továbbra is várom válaszait a feltett kérdéseimre:
- Ön minden korosztályabéli gondjára ráérez ösztönösen?
- Ki volt a jófülű aradi képviselő?
- Ki rendelkezik az elsők közül Cziszter Kálmán kompetenciáival és lehetőségeivel?
- Mi a konkrét baj Túsz Ferenccel?
És egy újabb kérdésemre is válaszolhat: A lemondott pincerész hiányát pótolta-e az AMISZ számára az azóta eltelt időben az akkor föltűnt és azóta beüzemelt aradi RMDSZ-székház?

Egyébiránt a 8000 szavazat egy prognózis. Semmi rosszindulat! A tulipános szavazatokat tényleg nem a jelöltek hozzák, hanem a hazai rommagyar közhangulat, és ez az elnökellenes referendumon valamint az EP-választáson leméretett.

Kocsik Imrének
Szombati szavazatára soha nem számítottam.
De Bölöni talán számít rá.
Ő sem érdemli meg?
Jöjjenek a fiatal hármak?
Vagy mégis átlép Tóth-Faragó-Albert közül valakit? Neki is megmondja?

Névtelen írta...

Ha most nem is sikerult ugy szerepelni ahogy szeretted volna, nem kell feladni es tovabbra is harcolni kell azert, hogy a fiatalok lephessenek elore, hisz a jovot a fiatalok kepviselik, es ezt mindenki jol tudja, csak nem mindenki ismeri el. A fiataloknak nem szabad feladni, es hiszek abban, hogy lassan de biztosan sikerulni fog. Sok sikert kivanok neked es tarsaidnak is.

Névtelen írta...

Hát szoljak én is hozza ha már lehet, csak egy Ny.J olvasója.

Ez a téma hogy a fiatalok jobbak-e vagy sem mint az idősebbek, sok tévhitet rejt. Fiatalként mondom, fiataloknak és idősebbeknek egyaránt: Ugyan már! Szimpoziont lehet tartani a témán és akkor sem lehet majd általános következtetést levonni... Mindenkit saját sikerivel kell megítélni, kellenek a fiatalok is meg az idősek is.

Bánt minden olyan helyzet amelyben a magyarok marakodnak és civakodnak. Elszomorító mikor hamis témákat veszünk át a román politikából, a fenti éppeg ilyen. Kár mikor olyan harcokban veszünk részt ahol csak veszíteni kényszerülünk. Kilátástalan a helyzet ahol a választottjaink nem tudnak megegyezni, vagy talán még kommunikációs szintet sem elérni.

Végezetül azt kívánom: akik nem tudnak beletörődni egy személyes veszteségbe a közösség érdekében távozzanak.

PS. A blogra szükség van, mint bármely más magyar nyelvű irásra... Ebben a román világban "nagy dolog" magyarul irni

Névtelen írta...

good points and the details are more precise than elsewhere, thanks.

- Joe